Звароты грамадзян і юрыдычных асоб
Разгляд зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб у Нацыянальным цэнтры абароны персанальных даных ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. №300-З ”Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб“.
Звароты выкладаюцца на беларускай ці рускай мове.
Звароты могуць быць пададзены ў пісьмовай, электроннай або вуснай форме.
1. ПАДАЧА ЗВАРОТАЎ У ПІСЬМЕННАЙ І ЭЛЕКТРОННАЙ ФОРМЕ
Звароты грамадзян павінны змяшчаць:
- назва і (або) адрас арганізацыі або пасада асобы, якім накіроўваецца зварот;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
- выклад сутнасці звароту.
Пры падачы грамадзянінам звароту ў пісьмовай форме неабходна таксама ўказаць яго асабісты подпіс.
Звароты юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў павінны змяшчаць:
- назва і (або) адрас арганізацыі або пасада асобы, якім накіроўваецца зварот;
- поўнае найменне юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;
- выклад сутнасці звароту;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацькуаб (калі такое ёсць) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты.
Пры падачы звароту ў пісьмовай форме юрыдычнай асобай неабходна таксама ўказаць асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераны пячаткай юрыдычнай асобы.
Пры падачы звароту ў пісьмовай форме індывідуальным прадпрымальнікам неабходна таксама ўказаць асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты.
Да зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, дадаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
У зваротах павінна змяшчацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) дакументаў, якія пацвярджаюць гэту інфармацыю.
Спосабы падачы зваротаў
Звароты ў пісьмовай форме падаюцца наўмысным (кур’ерам) або па пошце.
Пісьмовыя звароты ў Нацыянальны цэнтр абароны персанальных даных накіроўваюцца на адрас: вул. К. Цэткін, 24-3, 220004, г. Мінск.
Падача электронных зваротаў ажыццяўляецца праз дзяржаўную адзіную (інтэграваную) рэспубліканскую інфармацыйную сістэму ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб.
Пры гэтым на паведамленні, накіраваныя на адрас электроннай пошты Цэнтра: info@cpd.by, не распаўсюджваецца дзеянне Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 № 300-З “Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб”, і адказы на такія паведамленні не накіроўваюцца.
Тэрмін і парадак разгляду зваротаў
Звароты разглядаюцца ў тэрмін не пазней за пятнаццаць дзён з дня наступнага за днём рэгістрацыі звароту ў Нацыянальным цэнтры абароны персанальных звестак.
Калі зварот патрабуе дадатковага вывучэння і праверкі, тэрмін разгляду такога звароту можа быць прадоўжаны да аднаго месяца, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.
Калі для вырашэння выкладзеных у звароце пытанняў неабходна здзейсніць пэўныя дзеянні (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікам у тэрмін не пазней за адзін месяц з дня, наступнага за днём паступлення такога звароту, накіроўваецца пісьмовае. апавяшчэнне аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду такіх зваротаў па сутнасці.
Калі паступаючыя электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў носяць масавы характар (больш за дзесяць), адказы на іх па рашэнню дырэктара Нацыянальнага цэнтра абароны персанальных даных або асобы, упаўнаважанай ім падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце Нацыянальнага цэнтра абароны персанальных дадзеных без накіравання адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам.
Парадак адклікання заяўнікамі зваротаў
Заяўнікі маюць права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай заявы ў Нацыянальны цэнтр абароны персанальных звестак.
Парадак абскарджання адказаў на звароты
Адказы на звароты заяўнікаў або рашэнні Нацыянальнага цэнтра абароны персанальных даных аб пакіданні зваротаў заяўнікаў без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў судзе ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.
2. АСАБІСТЫ ПРЫЁМ
Вусныя звароты выкладаюцца падчас асабістага прыёму.
Кіраўніцтва Нацыянальнага цэнтра абароны персанальных дадзеных вядзе асабісты прыём па папярэднім запісе кожную сераду з 08.00 да 13.00:
- у першую сераду месяца прыём праводзіць Гаеў Андрэй Анатольевіч, дырэктар;
- у другую і чацвёртую сераду месяца прыём праводзіць Савановіч Мікалай Анатольевіч, першы намеснік дырэктара;
- у трэцюю і пятую сераду месяца праводзіць Задзіран Сяргей Уладзіміравіч, намеснік дырэктара.
Папярэдні запіс на прыём ажыццяўляецца па тэл. +375 17 367 07 90 Кожны аўторак з 10.00 да 12.00.
Асабісты прыём праводзіцца па адрасе: вул. К. Цэткін, 24-3, 220004, г. Мінск. Звяртаем Вашу ўвагу, што ў Нацыянальным цэнтры аховы персанальных дадзеных вядзецца відэаназіранне. З палітыкай відэаназірання Вы можаце азнаёміцца тут.
Звяртаем увагу! У Цэнтры створана безбар’ернае асяроддзе. Разам з тым пры наведванні Нацыянальнага цэнтра абароны персанальных даных у рамках асабістага прыёму просім папярэдняга паведамляць аб наведванні аб’екта інвалідам, які суправаджае яго асобу, характар і аб’ём патрабаванай сітуацыйнай дапамогі.
Асобы, якія звярнуліся на асабісты прыём, абавязаны прад’явіць дакумент, які пацвярджае асобу, а ў выпадку звароту ад імя іншых асоб (фізічных або юрыдычных) – дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы выступаць прадстаўнікамі гэтых асоб.
Асобы, якія звярнуліся на асабісты прыём, абавязаны прад’явіць дакумент, які пацвярджае асобу, а ў выпадку звароту ад імя іншых асоб (фізічных або юрыдычных) – дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы выступаць прадстаўнікамі гэтых асоб.
У ходзе асабістага прыёму ёсць магчымасць падаць пісьмовыя звароты ў Нацыянальны цэнтр абароны персанальных даных, якія падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для пісьмовых зваротаў.
У асабістым прыёме можа быць адмоўлена ў выпадку:
- звароты па пытаннях, якія не адносяцца да кампетэнцыі Нацыянальнага цэнтра абароны персанальных даных;
- звароты ў неўстаноўленыя дні і гадзіны;
- калі заяўніку падчас асабістага прыёму ўжо дадзены аргументаваны адказ на пытанні, якія яго цікавяць;
- калі з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.